23948sdkhjf

Ny analyse viser tendenserne inden for julehandel

Det er især rødvin, slik og appelsiner, der bliver langet over disken i supermarkederne i juleperioden, men også gløgg er ikke overraskende en særlig sællert i julen. 

Nye tal fra analysebureauet Nielsen viser, at julen i sandhed er en stor højtid for dagligvarehandlen, fortæller Dansk Handelsblad. 

Sidste år toppede julehandlen i uge 51, hvor salget lå næsten en tredjedel højere end i en gennemsnitsuge. 

Og efter julen kommer nytåret, hvor det især er vigtigt at have fyldt op på hylderne med champagne eller mousserende vin. 

– Salget af mousserende vin som eksempelvis champagne stiger ikke overraskende op til nytår i uge 52, så det er vigtigt at være synlig ude i butikkerne i netop den periode, lyder anbefalingen i analysen fra Nielsen.

Læs mere hos Dansk Handelsblad (kræver abonnement). 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.328